6 de febrero de 2008

Com fer la trassera d'un coixí - Cómo hacer la trasera de un cojín


Ja se que a la major part de vosaltres no cal que ningú us expliqui com es fa un coixí. Però dies enrere, quan ensenyava el que li havia fet a la meva sogra, vaig rebre un missatge demanat-me si podia explicar com feia les trasseres dels coixins. La persona que ho demanava no té blog ni deixava correu electrònic, així que aquest és millor lloc per explicar-li com ho faig jo. Aquest és el coixí de la vànova que li he fet a la meva germana per reis, no tinc fotos encara, aquest cap de setmana li'n faré.

Ya se que a la mayor parte de vosotras no hace falta que nadie os explique cómo se hace un cojín. Pero días atrás, cuando os enseñaba el que le había hecho a mi suegra, recibí un mensaje preguntándome cómo se hacía la trasera de un cojín. Como la persona que lo dejó, no tienen blog ni dejó correo electrónico, éste es un buen lugar para explicarle cómo lo hago yo. Éste és el cojín que hice a juego con la colcha que le regalé a mi hermana para Reyes, no tengo fotos todavía, este fin de semana las haré.

El que jo faig és, tallar dos trossos de roba que fan, més o menys, el 70% de la mida del costat del coixí (per exemple, per un coixí de 50 cm, tallo dos robes de 35 x 50, marges de costura no incloses). Faig una vora, en els dos trosssos, en un dels costats que fa 50 cm. Encaro revés amb revés, amb el sandwich del coixí. Veureu que els trossos s'encabalquen per un espai de 10 centímetres.


Lo que yo hago és, cortar dos trozos de ropa, cada uno hace el 70% de la medida total del cojín (por ejemplo, para un cojín de 50 cm, corto dos telas de 35x50 cm, márgenes de costura no incluidos). Hago un dobladillo, en cada uno de los trozos, en uno de los lados que hace 50 cm. Encaro los trozos con el sandwich. revés con revés. Veréis que los dos trozos se sobreponen en un espacio de 10 centímetros.



Cuso les tires que he d'utilitzar per "tancar" el coixí, la gira, i ja tenim la trassera preparada perquè hi pugui entrar el farcit, sense necessitat de cremallera ni botons.

Coso las tiras que hemos de utilizar para cerrar el cojín, ya tenemos la trasera preparada para que pueda entrar el relleno, sin necesidad de cremalleras ni botones.



Sólo nos queda girar y coser la tira y ya lo tenemos.

El resultat és aquest

El resultado és este

10 comentarios:

Anónimo dijo...

És exactament com ho faig jo, és molt més pràctic per rentar. Per cert, les de Terrassa anireu el dissabte dia 1 a Sitges?? Voleu que compartim cotxe?? Si és així, poseu-vos en contacte amb mí, a través del meu blog. Salutacions

Georgina dijo...

Blanca tu tutorial me viene genial para darle tu enlace a una amiga que precisa hacer un cojín. Yo ya no la veré y así ella sabrá cómo hacerlo. Muchas gracias! Me encantas las telas que usaste, esa de Robyn Pandolph de flores me chifla. Bss.

Carmiña dijo...

¡Hola Blanca!
Está muy bien que lo hayas explicado, yo a veces hago eso y otras con cremallera, pero coser cremalleras no es precisamente algo que me agrade.
Creo que podré poner libros durante el resto del mes.
Me gusta ver como tú haces un montón de piezas y las vas terminando, (yo ... me sigo dispersando)
Saludos

Fil de vint dijo...

Ei, molt bé aquest tutorial. Sempre és d´agrair que t´expliquin com fa cadascú les coses.
Per cert, un coixí molt bonic!

corapensa dijo...

Gracias de parte de todas.Damos por echo que todas sabemos todo, pero a veces las cosas mas sencillas nolas sabemos, todas deberiamos ponesr los trucos que sabemos

laurapatch dijo...

Les altres no ho sé, però jo no he fet mai un coixí perquè no sabia com muntar-lo, així que t'ho agraeixo infinitament.
Com diu mjosé.corapensa, moltes vegades no expliquem coses perquè pensem que tothom ho deu saber, i ja veus...
Afortunadament ens anem explicant les coses i el que no sap una ho sap l'altra :))

Anónimo dijo...

Gracias por el aviso que dejaste en mi blog, ya está corregido. Lu

Unknown dijo...

Ei noia, quants dies, veig que vas fen cosetas eh! molt bé aquest coixi, m´agrada!
Rakel.

Noelia dijo...

Hola Blanca,
t'ha quedat molt bé el tutorial!!
Bon cap de setmana :)

Fils i robes dijo...

M'encanten els tutorials!!! Gràcies.